تمدید مهلت ارسال مقالات


بدین وسیله به اطلاع اندیشمندان ارجمند که نسخه کامل مقاله از آنان درخواست شده می‌رساند مهلت ارسال نسخه کامل مقالات تا تاریخ ۳۰/۱۰/۹۳ تمدید شد.

۲ دیدگاه

  1. چکیده
    ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی، معروف به ناصر خسرو(۹ذیقعده ۳۹۴قمری) در زمانی می زیست، که اکثر شعرا در دربار پادشاهان به سر می برده و به کارهای دیوانی مشغول بودند. ناصرخسرو نیز مدتی در دستگاه حکومتی سلطان محمود و مسعود غزنوی و همچنین دربار سلیمان چغری بیک، برادر طغرل سلجوقی به عنوان مردی ادیب و فاضل به کار دبیری پرداخت. و مشخصا در این زمان دیدگاه او نسبت به سیاست و اجتماع چون سایر درباریان و دیگر هم پایگان او است. واگر دیدگاهی مخالف آن هم وجود داشته باشد، شرایط لازم را برای بیان ندارد.اما بعد از خواب بیدارکننده و سفرش به مصر و رویارویی با سلجوقیان و خلیفگان بغداد که مخالفان سرسخت اسماعیلیان بودند و همچنین رفتار عوام علیه او، به تحریک فقهای زمان، که او را قرمطی و غالی و رافضی خواندند؛ دیدگاه های او به صراحت تغییر کرد و شاید می توان گفت: در این زمان به بیان صریح افکار و دیدگاه هایی سیاسی و اجتماعی پرداخت که سالها در سینه خود پنهان می داشت و پیش از آن مجال گفتن و به عرصه بیان کشیدن را نداشت. به این نکته نیز باید توجه کرد که وی را شاعر خرد و عقل می دانند و این نامگذاری به علت دقت نظر، هوش و ذکاوت وی در درک مسائل پیرامون و تحلیل و بررسی حوادث زمانه خود است و همچنین او یکی از شاعران و نویسندگان درجه اول ادبیات فارسی است که با بررسی آثارش می توان پی به برخی مسائل سیاسی و اجتماعی روزگار او برد.
    واژگان کلیدی: ناصر خسرو، سیاست، اجتماع، مردم، … .

  2. با سلام و عرض احترام امروز خبر همایش حکیم ناصر خسرو را شنیدم با توجه به سالها تدریس این در درس در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تقاضا دارم که به بنده مهلت دهید تا چکیده و اصل مقاله را تا ٣٠ دی ماه همراه یکدیگر ارسال نمایم یا حداقل فرصت چند روزه دهید تا چکیده را حاضر و مقاله را در موعد باقی مانده ارسال دارم سپاسگزارم . رازانی

پاسخ دادن

شما باید وارد شویدتا بتوانید دیدگاه بگذارید.