راهنمای تهیه و نحوه ارائه مقالات به صورت پوستر


هدف و نحوه ارائه پوستر

مقصود از ارائه پوستر این است که شرکت‌کنندگان در محیطی صمیمی و در زمانی کوتاه، از مطالب کلیه مقاله‌های ارائه‌شده مطلع‌شده و سپس موضوعات موردعلاقه خود را یافته و با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند. برگزارکنندگان همایش به هر پوستر شماره‌ای اختصاص می‌دهند. ارائه‌دهنده پوستر می‌تواند در محل نصب حضور یافته و پوستر خود را با هماهنگی مسئول مربوطه بر پانل مخصوص و طبق شماره اعلام‌شده نصب و در مدت زمان تعیین‌شده در کنار پوستر خود مستقر و به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ دهد و در پایان مدت مقرر پوستر خود را با هماهنگی مسئول پوسترها جمع‌آوری نماید.

نحوه تهیه پوستر

پوسترها عمودی و در ابعاد ۵۰×۱۰۰ سانتیمتر تهیه شود. عنوان پوستر شامل دو بخش (عنوان و آرم همایش و عنوان مقاله نام و نشانی نویسندگان) مطابق با نمونه زیر با همان مشخصات باید تهیه گردد. متن پوستر باید شامل چکیده، مقدمه و هدف، روش‌ها و ابزار، نتایج و بحث (شامل شکل‌ها، نمودارها و جداول) و تعداد محدودی منبع اصلی و مهم بنا به سلیقه تهیه‌کننده تدوین شود به نحوی که مندرجات متن دارای فونت درشت بوده و از فاصله یک متری به راحتی قابل خواندن و رویت باشد و به نحوی تنظیم گردد که خواننده به راحتی ترتیب تقدم و تأخر مطالب را تشخیص دهد.

در تهیه پوستر از نوشتن مطالب زیاد خودداری شود و در عوض سعی گردد از طرح، شکل، نمودار و روش‌های ابداعی استفاده شود تا مطالب به طور پرجاذبه و در مدت کوتاهی به خواننده منتقل شود. فرمت تهیه پوستر در قالب فایل power point را می‌توانید در اینجا دریافت کنید و پس از تهیه پوستر، حداکثر آن را تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۳ به نشانی الکترونیکی naserkhosro@mail.sbu.ac.ir ارسال فرمایید.

فایل پوسترهای پذیرفته‌شده برروی وبگاه همایش قرار خواهد گرفت.

 

دریافت این خبر به صورت PDF

دریافت فایل راهنما

۰ دیدگاه

پاسخ دادن

شما باید وارد شویدتا بتوانید دیدگاه بگذارید.